Windows 10’da Olası Hatalar ve Kablosuz Erişim Noktasında Sorun Giderme

Windows 10’da Olası Hatalar ve Kablosuz Erişim Noktasında Sorun Giderme

S1. Windows yeniden başlatıldıktan sonra Wi-Fi erişim noktası açılmıyor.
A1. Kablosuz ağı geri yüklemek için barındırılan ağı şu komutla çalıştırın:
netsh wlan barındırılan ağı başlat
Ağ adını ve şifresini tekrar girmenize gerek yoktur.

Q2. Barındırılan bir ağı çalıştırmaya çalışırken “Kablosuz Otomatik Yapılandırma Hizmeti (wlansvc) çalışmıyor. Barındırılan ağ başlatılamadı” mesajı görünüyor.
A2. WLAN Otomatik Yapılandırma hizmetini services.msc konsolu veya komut isteminden çalıştırın:
net start WlanSvc
ve bir kez daha sanal erişim noktası başlatın.
Soru 3. Ağ başlatılırken “Barındırılan ağ başlatılamadı. Grup veya kaynak, istek işlemini gerçekleştirmek için doğru durumda değil” mesajı görüntüleniyor.
A3. Wi-Fi adaptörünüzün açık olduğundan emin olun. Aygıt Yöneticisi’ni çalıştırdıktan sonra Görünüm menüsünden Gizli aygıtları göster’i seçin. Ağ bağdaştırıcıları bölümünde Microsoft Barındırılan Ağ Sanal Bağdaştırıcısını bulun ve etkinleştirin. Eğer işe yaramadıysa şu komutları tek tek çalıştırın:
netsh wlan barındırılan ağ modunu ayarla = izin verme
netsh wlan barındırılan ağ modunu ayarla=izin ver

Bundan sonra etkin noktayı yeniden oluşturun:
netsh wlan barındırılan ağ modunu ayarla=izin ver ssid=Hotspot anahtarı=ZiZiPass
netsh wlan barındırılan ağı başlat

S4. Erişim noktasının durumu ve ayarları nasıl kontrol edilir?
A4. netsh wlan show Networks bağlanılan ağı gösterir
S5. Sanal bir erişim noktasını geçici olarak nasıl kapatabilirim veya kalıcı olarak silebilirim?
A5. Bir erişim noktasını durdurmak için şu komutu çalıştırın:
netsh wlan stop bağlanılanağı durdurur
Windows 10’da bir erişim noktasını silmek için (SSID ve ağ şifresi silinir) aşağıdakileri yapın:
netsh wlan delete barındırılan ağ modunu ayarla = izin verme
S6. Cihaz bir Wi-Fi erişim noktasına bağlanıyor ancak İnternet erişimi yok.
A6. Cihazınızdaki DNS sunucusu ayarlarını kontrol edin (genel Google DNS sunucusunun (8.8.8.8) adresini istemcinizin ayarlarında manuel olarak belirtmeyi deneyin). Ayrıca İnternet Bağlantı Paylaşımı (ICS) hizmetini yeniden başlatmayı deneyin veya Windows 10 bilgisayarınızın internete bağlandığı bağdaştırıcıyı devre dışı bırakıp yeniden etkinleştirmeyi deneyin.

Bu gönderiyi paylaş

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Deniz Yıldız

Typically replies within a day

Powered by WpChatPlugins